altmann.blogg.se

- dreams don't work out unless you do -

Gorgeous hair is the best revenge

Kategori: Skönhet


Jag har tagit mig tid att leta efter den perfekta locktången och lyckades faktiskt hitta 3 unika, fräscha och stilrena locktänger (som jag kommer ta upp längre ner i inlägget). Jag vet att med balsam-metoden så gäller det att undvika produkter, borste och värmeverktyg som skadar håret. Men nu är det så att jag kör inte på 100% balsam-metoden. Man kan säga att jag kör på en blandad a-la-katti-metod där jag experimenterar fram det som passar just mig och mitt ruttna hårbotten. Exempelvis när man har torr hårbotten/mjäll som jag har, så gäller det att unvika starka produkter som schampo, gelé, mousse och sprej. 
Mina arbeten anser att man ska se någorlunda bra ut, vilket jag tycker är kul då jag bryr mig väldigt mycket om mitt utseende, jag älskar unna och ta hand om mig själv. Jag lägger gärna ner tid och pengar på olika skönhetsprodukter, exempelvis min GHD-plattång för 2000:- 

Men nu är det så att jag har hittat ett par riktigt prisvärda locktänger för under några hundralappar! Frågan är vilken man ska välja!

1. Remington Style Professional Pearl Wand, 345 kr på Eleven.se
  • Avancerade keramisk beläggning med riktigt pärlskimmer.
  • 13 mm - 25 mm i diameter.
  • Digital display 130°C till 210°C.
  • Snabb uppvärmning på 30 sekunder.
  • Kall spets.
  • Automatisk avstängning efter 60 minuter.
  • Värme förvaringspåse & handske.
  • Universal voltage.
  • 3 m vridbar sladd.
  • 5 års garanti.
2. Gorgeous Curling Wand Pink, 399 kr på Lyko.se
  • Turmalin/keramisk beläggning med ICG-värmeelement.
  • Mikroprocessor/termisk säkring.
  • Locktången har avtagbar säkerhetshållare.
  • 10 mm - 30 mm i diameter.
  • Extra lång vridbar sladd.
  • Snabbuppvärmning.
  • Avtagbar säkerhetshållare
  • Finns även i svart men dyrare
3. Corioliss Glamour Wand - Platinum Zebra, £32,50 på Beautyexpert.co.uk
  • Turmalin/keramisk beläggning.
  • Kall spets.
  • Reglerbar temperatur mellan 60°C - 190°C
  • 19 mm - 25 mm i diameter.
  • 3 meter vridbar sladd.
  • Snabbuppvärmning på 30 sekunder.
  • Medföljer fingervantar.
  • Finns även i andra fäger.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: