altmann.blogg.se

- dreams don't work out unless you do -

TMI vs. THG

Kategori: Fritid

Måste säga att jag är lite besviken, men ändå inte. Jag hade stora förhoppningar att boken "The Mortal Instruments: City of Bones" skulle någorlunda likna filmen lite, men hittar knappt några likheter alls! Jag är halvvägs genom boken, den är spännande men eftersom jag typiskt nog har sett filmen före boken, så förstör den lite för mig då jag fått bilden uppmålad. Jag läste böckerna innan Hunger games kom ut som film, men det störde inte mig att se filmen efteråt då det var så mycket som var likt från böckerna.
Behövde avreagera lite här i min ensamhet, är på 164 av 442, så inte långt kvar tills halvvägs.. typ. Men konstigt nog så kan jag inte lägga ifrån mig boken, den må inte likna filmen med ens 10%, men då blir det iallafall mer som nästan en helt annan "historia". 
Ska ge mig på Infernal Devices, som är skriven av samma författare, så fort jag läst City of Ashes vilket är andra boken av serien på Mortal Instruments och kommer bli filmatiserad den med (oklart när).
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: