altmann.blogg.se

- dreams don't work out unless you do -

update, no poo! - 24 h senare

Kategori: Skönhet


Det har gått 24 h sedan jag stod som ett fån i duschen och skrubbade in balsamet och rörsockret i håret och hårbottnet. Ja ni läste rätt, rörsocker. Blir som en peeling för hårbottnet då skämmigt nog så dealar jag med något mitt emellan torr hårbotten och mjäll så håller tummarna för att denna metoden ska funka. Kommer spinna vidare på denna kur och får hoppas jag blir bukt med denna pinsamma skönhetsbesväret man har. 
När jag vaknade blev jag riktigt förvånad över hur mjukt mitt hår hade blivit! Sov med en fläta efter att ha låtit håret självtorka, och fick riktigt fina lockar som höll hela dagen, vilket har aldrig gjort innan! Har jag flätat håret, sovit med det och tagit ut det efter jag vaknat så räcker det 2 timmar och håret är platt. Vet inte om det har något med att jag inte använda schampoo men för att göra min resa genom balsam-metoden lite roligare, så får jag väl säga att det är tack vare det. Det enda nackdelen just nu är att jag måste tvätta håret igen imorgon då det är matt och lite fettig på sidorna. Men jag antar att det är en del av processen?

Måste även tacka mina vänner som gett mig lite tips i kanten. Imorgon blir det vidare research på denna metod och städa ut mina hörn med hårvårdsprodukter jag samlat på mig de senaste året. Kanske blir att man klickar hem några nya produkter.

Tar gärna emot fler tips!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: